Szegvár Online - szegvári független hírportál
Ultimate magazine theme for WordPress.

Ön elégedett Szegvár tömegközlekedésével?

1 605

A hónap kérdése rovatunkban 2023. novemberben erre a kérdésre keressük a választ.

A szegvári és mindszenti lakosok nagy vesztesei a helyi autóbuszközlekedés „reformjainak”, előnytelenül változott a menetrend, kevesebb buszok közlekednek, s 2022. október 29-től szinte megszűnt a Szegvárról Szegedre való átszállás nélkül eljutás lehetősége. A Volánbusz Zrt. közleménye szerint a változtatás oka az volt, hogy Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő TramTrain járatot használják az utasok. Egy évvel ezelőtt még 11 közvetlen járattal lehetett eljutni Szegedre, az új menetrend szerint csak korán reggel, 4:24-kor és 6:24 órakor.

Ráadásul július elsején emelkedett a menetjegyek ára a rövidebb távolságokon, a Szegvár-Szentes (15 km-es) buszjegy ára például 45%-kal emelkedett.

A 2023. február 3-án megjelent írásom után megkeresett a Tisza Volán Zrt. egyik volt alkalmazottja, aki elmondta, hogy őszerinte is előnytelen változások történtek. Megtudtam, hogy több évvel ezelőtt munkatársaival azon dolgoztak, hogy legyen naponta egy új járatpár, amely közvetlen összeköti Szegvárt, Mindszentet és Mártélyt fővárosunkkal, Budapesttel.

A vonatközlekedésben is vannak gondok, például a pálya állapota miatti lassítások, a sok késés, a csatlakozás lekésése, s továbbra sincs közvetlen eljutási lehetőség Budapestre. Nagyon sokan emlékeznek még a Szegváriak által „pesti gyorsnak” becézett vonatra, amely 60 évig (!) biztosított közvetlen összeköttetést Szegvár és Budapest között. Tegnap (2023. október 30.) a Kiskunfélegyházáról Hódmezővásárhelyre közlekedő vonat 45 perc késést „szedett” össze, amely egy ilyen kis távolságon (48 km) aránytalanul sok, például aki Szegvárról Vásárhelyre akart ezzel a vonattal közlekedni, az 78 perc alatt tehette meg a 28 km-es utat. Ilyenkor az utasok is fel vannak háborodva, kiabálnak a kalauzzal, pedig ő nem okolható ezért. Érdeklődtem az okokról vasúti dolgozóktól, akik nagy része azt mondta, hogy „fentről” szándékosan teszik tönkre a vasutat. Kérdésemet elküldtem a MÁV sajtószolgálatának is, egyelőre még nem válaszoltak.

Portálunk sütiket használ. Elfogadom Olvasd el

Adatkezelési tájékoztató